Kosten hypotheekadvies van De Hypotheker
In ruim 35 jaar tijd hebben we al meer dan 1 miljoen klanten aan hun (t)huis geholpen. Wij vinden het belangrijk dat je weet wat je ons betaalt voor onze dienstverlening. Daarom zijn we over de kosten bij De Hypotheker heel transparant en duidelijk. Het eerste oriëntatiegesprek op de vestiging is vrijblijvend en voor onze rekening. Besluit je vervolgens je hypotheek te regelen via De Hypotheker, dan kennen wij de volgende richtprijzen.
Bekijk de richtprijzen
De genoemde prijzen zijn richtprijzen en kunnen per vestiging verschillen. De kosten zijn afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en worden altijd vooraf door je adviseur met jou besproken en vastgelegd. De prijzen zijn gebaseerd op één aanvrager. Op de pakketten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Bekijk ook onze Vergelijkingskaart.
De 6 stappen van ons adviestraject
We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening duidelijk en transparant is. Daarom werken we in ons adviestraject met 6 overzichtelijke stappen. Van een intake tot nazorg. Bekijk welke stappen we samen doorlopen om jou nu en straks goed te kunnen helpen.
Intake
Tijdens het intakegesprek krijg je inzicht in de stappen die nodig zijn om jouw plannen te realiseren en hoe wij je daarbij kunnen adviseren, helpen en ontzorgen gedurende het proces. We informeren je vervolgens over de kosten van onze dienstverlening, welke vervolgstappen we gaan zetten en wat er nodig is om tot een passend advies te komen. Ook gaan wij met elkaar in gesprek over jouw wensen en doelstellingen zodat wij weten wat jij belangrijk vindt.
Inventariseren
Tijdens deze stap brengen we je persoonlijke financiële situatie in kaart. Als onderdeel hiervan bespreken we onder meer je wensen en doelstellingen.
Daarnaast onderzoeken we waar jouw prioriteiten liggen als er bepaalde keuzes rondom de hypothecaire geldlening en de bijbehorende maandlasten moeten worden gemaakt. Ook brengen we in kaart wat je huidige woonlasten zijn, wat je nu geregeld hebt en bekijken we de mogelijkheden om je wensen te realiseren. Zo krijg je inzicht in je huidige financiële situatie, de haalbaarheid van je wensen en de verschillende mogelijkheden. Om je tijdens je inventarisatie gesprek deze inzichten te kunnen geven heeft onze adviseur gegevens van jou nodig. Deze kun je aanleveren via onze online omgeving ‘Mijn Hypotheker’. De Hypotheker werkt met brondata die je als klant gemakkelijk kan aanleveren via de Ockto app.
Deze app navigeert je door verschillende overheidsbronnen via DigiD en haalt de informatie op die jouw adviseur nodig heeft voor jouw hypotheekaanvraag. Deze werkwijze zorgt ervoor dat je altijd de juiste gegevens aanlevert bij je adviseur. Als er gegevens nodig zijn die niet uit de bronnen op te halen
zijn, zoals een salarisstrook of echtscheidingsconvenant, kun je gebruik maken van onze upload mogelijkheid in dezelfde online omgeving.
Analyseren
Nadat wij een goed beeld hebben gevormd van jouw wensen en situatie, nu en in de toekomst, gaan wij deze gegevens analyseren. Aan de hand van deze gegevens maken wij een eerste selectie van mogelijke vormen van
hypothecaire geldleningen en aanverwante producten die passen bij jouw situatie. In deze fase licht de adviseur de verschillende mogelijkheden toe en geven aan wat naar ons oordeel passende opties voor je zijn.
Adviseren
Op basis van de in de vorige stappen verzamelde gegevens geeft de adviseur je een concreet advies over wat er nodig is om je plannen te realiseren. Dit advies legt de adviseur vast in een adviesrapport zodat je het rustig na kunt lezen. Het adviesrapport geeft inzicht in de betaalbaarheid van de maandlasten nu en in de toekomst, de financiële risico’s die je loopt en niet zelf op kunt vangen en de oplossingen die we hiervoor adviseren. Daarnaast kunnen wij je begeleiden bij het vinden van gerelateerde dienstverlening die nodig is om je financieringsbehoefte en verzekeringsoplossingen te realiseren.
Bemiddelen
Wij vragen een renteaanbod aan bij de geldverstrekker en/of een offerte bij de verzekeraar die past bij jouw wensen en doelstellingen. Als er geen passend product of een passende oplossing geboden kan worden, onderzoeken wij welke alternatieven er beschikbaar zijn.
Als je akkoord gaat met het bindend hypotheekaanbod en hebt getekend, dan bewaken we de voortgang van jouw dossier en doen onze uiterste best je te ontzorgen bij bijvoorbeeld het contact met de notaris, de geldverstrekker en/of verzekeringsmaatschappij. Ter afsluiting van het advies- en bemiddelingstraject controleren we de concept notariële akte en -afrekening en de nieuw afgesloten polissen van de leven- en schadeverzekeringen
Nazorg
Wij informeren je over belangrijke relevante wijzigingen. Je ontvangt van ons jaarlijks een vragenlijst waarmee je jouw belangrijkste financiële en persoonlijke wijzigingen kunt doorgeven. Bij vragen over je lopende hypotheek of aanverwante producten, kun je bij ons terecht. Afhankelijk van de (advies-) werkzaamheden kunnen hier kosten aan verbonden zijn.
Wat doet de Hypotheker nog meer voor jou?
Wat onze klanten van ons vinden
Review op basis van
advieskeuze.nlDatum
20 nov. 2024Naam
Bas en CarlaAlles prima uitgelegd, geweldig advies en tips. Wij zijn bij de verkoop van onze huidige woning en de aankoop van onze nieuwe woning geheel ontzorgd.
Datum
20 nov. 2024Naam
Bas en CarlaBeoordeling voor
arrow_forwardDe Hypotheker Dordrecht StadspoldersReview op basis van
advieskeuze.nlDatum
20 nov. 2024Naam
anoniemPrettige adviseur met verstand van zaken, komen al enige tijd bij hem voor advies. Denkt altijd goed met je mee.
Review op basis van
advieskeuze.nlDatum
20 nov. 2024Naam
Arie PronkProfessioneel, meedenkend, adviserend en vertrouwen.
Veelgestelde vragen
Bij het kopen of verkopen van een woning of je hypotheek aanpassen komen vragen kijken. Misschien ook wel over onze dienstverlening. Hier vind je een antwoord op de vragen die onze klanten het meest stellen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op met je hypotheekadviseur.
Hoe weet ik zeker dat advies van De Hypotheker onafhankelijk is?
Bij een onafhankelijk advies krijg je advies van een hypotheekadviseur waarbij jouw belang gegarandeerd voorop staat. De vier grootste onafhankelijke hypotheekadviesketens hebben daarom de Advieswijzer ontwikkeld. Die wijzer bestaat uit drie voorwaarden waaraan onafhankelijk hypotheekadvies moet voldoen: ongebonden, vergelijkend en persoonlijk advies. De Hypotheker voldoet aan die drie pijlers.
Hoe wordt de dienstverlening van De Hypotheker gemiddeld beoordeeld?
Op advieskeuze.nl zijn alle beoordelingen die klanten ons gegeven hebben voor je verzameld. Op basis van bijna dan 30.000 reviews worden wij door onze klanten gemiddeld met een 9,7 beoordeeld.
Kan ik ook hypotheekadvies online krijgen?
Ook online hypotheekadvies krijgen is mogelijk bij De Hypotheker. Adviesgesprekken kunnen via online beeldbellen plaatsvinden. Geef dit aan bij je adviseur als je hier behoefte aan hebt.
Maak een afspraak
De afspraak kan telefonisch, via een online adviesgesprek of op de vestiging plaatsvinden.